Nauka języka angielskiego w przedszkolu. Czy to ma sens?

W dzisiejszych czasach dzieci są często obciążone nadmierną liczbą dodatkowych zajęć, które z założenia mają pomóc im się intensywniej rozwijać, ale w efekcie są często zbyt dużym ciężarem, przez który mały człowiek jest przemęczony. Rodzice coraz częściej świadomie rezygnują z wielu ponadprogramowych zajęć, troszcząc się o zdrowie psychiczne swojej pociechy. Chcą jej zagwarantować optymalne warunki do rozwoju, dać możliwość cieszenia się wolnym czasem, a także szansę na nudę, która według badań jest niezbędnym elementem zdrowego rozwoju. 

Często więc zadają sobie pytanie, czy warto posyłać dziecko na naukę języka angielskiego już w przedszkolu. Zastanawiają się, czy przedszkolak da sobie radę z takim zadaniem i czy będzie to dla niego korzystne doświadczenie. W dzisiejszym wpisie postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące tego zagadnienia!

Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego już od przedszkola?

Można powiedzieć, że na naukę języka angielskiego nigdy nie jest za wcześnie. Nauka obcego języka to świetna gimnastyka dla umysłu. Dzięki niej dziecko oswoi się z technikami uczenia się, poszerzy swoje horyzonty, a także dowie się o wielu interesujących zwyczajach i tradycjach charakterystycznych dla obcej kultury i społeczeństwa. Nauka słówek i całych konstrukcji zdaniowych w języku angielskim jest doskonałym ćwiczeniem dla pamięci, a więc maluchy, które się go uczą, mają później łatwiejszy start w szkole podstawowej. 

Nauka angielskiego w przedszkolu jest dopasowana do możliwości i potrzeb małych dzieci. Odbywa się więc w formie zabawy, dzięki czemu jest to bardzo przyjemny proces. Nowe wiadomości są zapamiętywane przez maluchy bardzo szybko i bez nadmiernego wysiłku. Takie zajęcia są zatem wciągającą przygodą, która urozmaica dzień przedszkolaka i pozytywnie wpływa na jego mózg!

Jakie korzyści wynikają ze wczesnej nauki języka angielskiego?

Dzieci, które od wczesnych lat uczą się języka angielskiego, mają o wiele większe szanse na płynne posługiwanie się nim w przyszłości. Pojęcie bariery językowej jest dla nich jeszcze obce, dzięki czemu bez zbędnego zażenowania posługują się nowymi słówkami i zwrotami. Ciągle są bowiem na etapie nauki rodzimej mowy, co sprzyja śmiałości w posługiwaniu się obcym językiem. Nie straszne są im popełniane podczas nauki błędy, co sprawia, że o wiele szybciej i efektywniej się uczą. Mówienie w innym języku jest dla nich frajdą i świetną zabawą – przypomina nieco sekretne szyfrowanie znanych z codziennego życia znaczeń. 

Ważne jest również to, że w tak młodym wieku dzieci o wiele lepiej radzą sobie z opanowaniem wymowy nowego języka. Dziecięcy aparat mowy ciągle się jeszcze kształtuje, dlatego jest elastyczny, dzięki czemu szybciej i wierniej naśladuje obco brzmiącą melodykę angielskiego. Mali uczniowie doskonale też rozumieją ze słuchu, dzięki czemu przyswajanie nowych słów oraz zwrotów przychodzi im łatwo i bez wysiłku. Umiejętność ta słabnie wraz z wiekiem, dlatego starsi uczniowie potrzebują znacznie więcej czasu na zapoznanie się z obcym słownictwem.

Jak wygląda nauka języka angielskiego w przedszkolu?

Nauka języka angielskiego prowadzona w naszym przedszkolu jest dopasowana do możliwości i zainteresowań dzieci. Zajęcia są prowadzone w formie gier i zabaw, które wciągają i aktywizują uczestniczące w nich maluchy. Dzięki tej metodzie język angielski jest przyswajany szybko i efektywnie. Nasi nauczyciele motywują dzieci do jak najczęstszego mówienia, ucząc się z nimi wpadających w ucho piosenek i śmiesznych wierszyków. W ten sposób przedszkolaki uczą się swobodnie i śmiało mówić w  języku angielskim, który w obecnych czasach jest podstawowym językiem komunikacji na całym świecie!

 

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.